How do the Palestinian and Israeli (Arab and Jewish) education systems teach the history of their nations? The film follows several Israeli and Palestinian teachers over one academic year. Observing their exchanges and confrontations with students, debates with the ministries curriculum and its restrictions, the viewers obtain an intimate glimpse into the profound and long lasting effect that the Israeli/Palestinian conflict transmits onto the next generation.