Barely out of his teens, Rémi dreams of becoming a poet and of enchanting the world with his moving, unforgettable verses. Looking for inspiration in Sète, beneath the blazing sun and armed with only a ballpoint pen and a notebook, Rémi is thoroughly determined to write his poem... But where should he begin? By contemplating the sea for a long time? By climbing to the top of a mountain? By listening to birdsong? Should he go to the library? Find his muse? Hang out in bars? The cemetery? Beneath the waves? And if none of that works, then he should drink, drink, and drink some more until a flame is sparked.