In recent years in the Bosnian Serb Republic, a fictional past is being constructed from the ground up. This has led to the building of imitation period churches, the excavation of artificial archeological ruins, and the demolition of houses to supply the construction site of a pseudo ancient village in the eastern part of the country with “authentic” stones, a village, which is to become a cultural attraction for tourists.