In 1854, three women whose lost their minds are entrusted into the care of Mary Bee Cuddy, a strong and independant pioneer from Nebrasksa.
On the way to Iowa, where the women could find refuge, Mary Bee crosses paths with George Briggs, an uncouth vagabond who she saves from impending death. They decided to join forces so as to face together the harshness and dangers that are rife in the huge expanses of the Frontier.