A young boy comes out of church and meets Salomé surrounded by his parents. They exchange looks which does not please their families. With the help of his friend David, the young boy, for love of his sweet heart, in complete innocence will set off into an initiatory journey. He will be confronted with preconceived ideas, contradictions, clichés mainly embodied by his father's intolerance, anti-Semitism and ordinary racism...