During his mother's funeral, Samir exchanges glances with a man he doesn't know: his father.
His father drags him into a family affair that plunges Samir into the heart of the Kabyle population, and its traditions, of Paris's Belleville neighborhood.
Confronted by his choices, Samir must extricate himself from his childhood and his clan to become a free man, an "Apache."