La Porte d’Anna invites us into the daily life of a psychiatric hospital for children, La Fondation Vallée, in Gentilly, and amongst children suffering from mental disorders.
We go through the doors of Pavillon Anna, named after Sigmund Freud's daughter, and enter a world in which the basic rules of communication are turned upside down by psychic suffering sometimes bordering on the unbearable. But, thanks to the creativity of the staff and the trust the young patients have in their caregivers, life is reborn, words are found, and sharing can exist.
Without prejudice, without a polemical approach to autism, the documentary praises the tireless, colossal, and profoundly humane work accomplished from day to day by the medical and teaching staff.
The film testifies to the joys and pain of these sick children and the challenges faced by the medical team accompanying them.