Freely inspired by the North Korean propaganda village, Kijong-dong, Hayoun Kwon reveals a place, set and plunges us into the fiction, achieving his journey by proxy. The movie testifies of this ghost village in its real state: a mechanism of fiction. The reality of a border in front of its creation. An unattainable village other than by the imagination.