Sculpture-Film (Klein) is an attempt of hybridization between cinema and sculpture. The principle consists in determining a volume and in filling it by cinema. Of a sculptural logic, realize a movie.
The result is a plan-sequence without a beginning nor at an end, being able to be viewed in a loop, and whose point of view passes gradually, without discontinuity, from that of an objective camera into that of a subjective camera (and vice versa). The dramatic art is not envisaged any more here under the narrative aspect, but perceptive.