Three characters, three colors: Philèbe, young man pleasure-seeker, assures that research for pleasure is the only possible posture. Socrates thinks on the contrary that reflection, wisdom and science have more price and value. And Protarque, the woman, close to Socrates but not insensible by the charms and words by Philèbe about pleasure.
Socrates: you will thus say that it consists in enjoying, and I that it consists in reflecting? You advocate enjoyment and I wisdom. But what would happen if we realized that another state is above these two?
Socrates, Protarque and Philèbe: yellow, red and blue who cross, mix and answer each other.