Metz 1959. Michel, a respectable, provincial solicitor, and his wife Hélène, who keeps herself busy with charity work and educating their son, form an exemplary couple.
They would make for a dull painting, if it weren't for the fact that Michel hides a dark secret: every weekend he disappears to a second home to become Mylène, under the watchful eye of Flavia, an experienced transvestite and former comrade from the war.