A film about political commitment today, in the light of a sensitive dialogue with the thinking of Daniel Bensaïd, philosopher and militant, who died recently.
The film director travels through space and time, accompanied by Daniel in images, and with his texts, to meet indispensible and unfamiliar people who make politics great. With her doubts, her confusions and also her convictions, the filmmaker tirelessly looks for a response to the question: When so many others get discouraged, what makes those who persist in wanting to change the world's direction keep moving forward?