What does a German, nationalist, warmongering Jewish chemist, and a Belgian draftsman of forty two, gay but wearing a star of David around his neck have in common?
The time of a journey which leads us to Brussels, Jerusalem, Berlin and Wroclaw, this movie tries to understand why David Vandermeulen decided to dedicate twenty years of his life to sketch the biography of the Nobel Prize winner in Chemistry Fritz Haber.