Sophie, fifty five, is a seller in bookshop of a big brand in Paris. She is a single woman, whose heart is to be taken. During the holidays, she looks after her neighbour's animal : a python.
While she becomes used to feeding it, Sophie gets acquainted with Georges, a customer of the shop. She lives with him the beginning of an adventure, but their connection comes to a sudden end. Hurt, Sophie ends up alone with the python as her only company.