Everywhere in the kingdom, they had run up to prostrate in front of him. For each, the child who had been born was at the same time this son and this master so loved. Icon among icons, every birth symbolized perfectly this hope of an unchanging future. One day, the cycle of things brutally came to an end. The child who had to be born will not be. And it became for all the profane majesty.