Money and love worries of swimming teacher Aldo and rum factory worker Monica in Melaza, the cradle of Cuban sugarcane. With tangible love for Cuba, the director takes a fresh look at his struggling characters: you can also learn to swim in a piscina without water.
In the Cuban village of Melaza, named after the once flourishing sugarcane fields, time stands still. Even when all kinds of things happen, nothing ever changes. The State pretends to take care of everything, but it shuts the rum factory and makes swimming lessons impossible. There's no use complaining, think the inhabitants, that’s just how it is.