Lino Ventura stars as Bastien Grimaldy, a man driven to heightened anxiety as the plot against him begins to take effect. Bastien's personal relationships give him enough cause for anxiety -- between his new lover Laura (Elisabeth Bourgine) and a feisty mother (Lina Volonghi), life provides its own insecurities. When he goes to the police with his problems, Bastien is assigned an off-beat inspector to protect him (Roger Planchon) but is still faced with skepticism about his dilemma. In the end, Bastien goes to Berlin, as this conventional storyline moves towards the closing credits.