Roland Fériaud (Lino Ventura), on returning from a seaside vacation, discovers a corpse in a room adjoining his. He is abducted by a mysterious group who take him to a clinic of some kind, where he is interrogated. He is shown a small suitcase he has never seen before, and he tries in vain to understand what it is his captors want.