Antoine has a promising political career in front of him, if he can only keep from getting sidelined by inappropriate love affairs. He is a junior minister in France's socialist government, and he has had a hand in writing a number of important pieces of legislation. He has put his heart into crafting and promoting a bill to reform higher education. However, he is a little too young and idealistic to accept it when his party sacrifices his bill in order to gain a concession from the opposition on another important goal. Meanwhile, his love affair with a right-wing businessman's wife has been exceedingly difficult to consummate quietly. Antoine and Florence eventually decide they don't care that much about their reputations and throw caution to the winds.