At The Pathway Home, a first-of-its-kind PTSD therapy center, the film's protagonists resolve to end the ongoing destruction. Their therapist is a Vietnam vet himself, helping the young men forge meaning from their trauma. Over years of therapy, Of Men and War explores their grueling paths to recovery, as they attempt to make peace with themselves, their past, and their families.