Sandrine and Gabriel, both in their thirties, discover the new and old neighbour of their parents siiting on the sofa. On top of being unpleasent, the old women is called Sandrine, which finishes by putting the young woman in a bad mood. One the old woman has gone, Gabriel proposes to his sister and parents that they all spend Christmas together with the family of his wife, Maud. Sandrine will accept at the condition that Gabriel makes the old woman change her first name.