Sylvain Rivière, absent-minded and dreamy unemployed person, replaces a friend as a surveillance agent in museum of the Fine arts. During a guided tour, Christine entrusts to him a love letter intended for his friend, before disappearing. Disturbed by the young woman, Sylvain keeps the letter and leaves to find him.