A French author anti-globalization arrives in Kiev for the release of his book. But in Ukraine, nothing ever happens as expected and Jean Bourillon gets kidnapped by a Ukrainian policeman. They each speak their own language and not understanding leads to a total paradox. But finally football becomes a unifying cultures.