30 years, 17 films together... editor Bernard Sasia borrows Robert Guédiguian's characters and images and dismantles what he'd edited to edit it again and, without Robert, to tell us about Robert, editing, creativity in the shadows, and a love for cinema. Through the magic of editing, Ascaride, Darroussin, and Meylan become the editor's heroes. They speak from beyond Guédiguian's films and outside time. Marseille and Robert Guédiguian's cinema are the setting for an adventure of a cinema clan, a human adventure.