From a text by Marivaux, La Dispute (1744), Atomes stages a falling in love at first sight between two creatures of intensity, Azor and Églé, isolated on an island called Sutra. On this island of paradise, they eat Kama, forbidden fruit, and then madly in love, are chased away. Atomic, they are examined like mice of a laboratory, observed in the eighteenth century when they are born, until today when they dive at night. Organic description of wild love, the beginning and the end.