Five people struck by lightning, five miraculously cured people for whom life and even their state of mind has profoundly changed. Five people who all have more or less of the same difficulty to share the strange experience that they lived. The movie is going to help them to communicate the memory of this event, but especially to reveal to the public their strength filled with the mysteries of the lightning.