Director Alain Minier spent all his childhood in Ménilmontant, in Paris, and has now made a film that is both a thriller and a sociological study, depicting the reality of this neighborhood, with its poetry and hardships, life force and difficulties, such as the rapid development of deliquency at a very young age.
Fast-paced and starring popular French actors Olivier Marchal and Smaïn, Jo's Neighborhood encourages us to reflect upon the world of today and each person's responsabilities. It is inspired by a true story.