I want my part of Earth is a trilogy on the exploitation of lands in Indian Ocean (Madagascar, The Reunion and Mauritius). For this first section, we go to Madagascar, which tries to value its basement and the multiple wealth and the sign of the partnerships with the world leaders from mining, in particular Rio Tinto for the ilmenite at Fort Dauphin. We lead the investigation on the consequences of such a project and try to discover to who benefits profits and for which situations.