While he drives peacefully on the road which takes him away from this small village of the South of France where he has just buried his father, Julien still does not suspect that he is making his ultimate journey. A journey a little bit particular, because in the second which will precede his death in a car accident, Julien is going to do a little more than to see all his life in front of his eyes, he is going to relive it.