André Barret, a mild-mannered professor, inadvertently witnesses a murder while stopping over in the titular locale. The problem is that the professor, feeling somewhat ineffectual and unimportant, finds no real reason to "get involved." Besides, murderer Bernard Cormière (Daniel Gelin) must have had his reasons, mustn't he?