Coming across like a stage play, which it originally was, this conventional comedy-drama focuses on the title character, Bobosse (Francois Perier), an actor who has difficulties separating his imagination, his life, and the character he is currently playing. Just when Bobosse holds forth to his colleagues that his part in the play they are performing is really quite different than himself, he runs into trouble. His life imitates art when he gets loaded (like the character he plays on stage) and his wife walks out on him (like in the play). While in his drunken state, Bobosse imagines a far-out tribunal where he plays judge, jury, and defendant in a murder trial -- the murder of his wife -- by himself. Whatever the drunken Bobosse imagines, he still has to go perform the next day, quickly discovering that a hangover is not the best thing to take to work.