Trois Jours a Vivre (Three Days to Live) takes off with a bang when two-bit actor Simon Belin (Daniel Gélin) witnesses a murder. He didn't see the killer, but that doesn't stop him from claiming that he did in order to get his name into the papers. Sure enough, the murderer targets Gelin as his next victim. Our hero is temporarily rescued by Jeanne Fortin (Jeanne Moreau), an aspiring actress who has always had a crush on him. Unfortunately, Moreau is likewise slated for extinction by the mystery murderer. Based on a novel by Peter Vanett, Trois Jours a Vivre was a bit too talky for American action fans.