Septembre 1997. Sarah Cohen Saskia follows a medically asissted procreation. The reaction of her parents, ancient activists of the Algerian communist party, learn the news about a massacre committed in Algeria, bring to her a fantasy. Her, infertility would be connected to the past never evoked by her parents.