Maya (Elodie Bouchez), a young French artist who just settled in NY, is preparing her first exhibition. She is madly in love with her boyfriend Jamel. Both are so in love with each other that they even get together when they dream at night. One morning, waking up from a nightmare, Maya finds Jamel in a coma. At the hospital, no one can give her an explanation for what happened to Jamel: he is indeed in a coma, but his brain activity tells a very different story.