Mont-de-Marsan, small town of Landes. One evening in June, two friends, Piano and Clarinet, say goodbye. Clarinet leaves and Piano stays. They are eighteen years old. During twelve years, they meet at regular intervals on the occasion of the return trips of Clarinet to her home town.