Richard Dinéro lives in an underprivileged, working-class project. He's a good-looking guy, but the lack of money, social inertia, and his own innate couldn't-care-less attitude have turned him into a professional loser.
A big, 124-million euro win lands on the 'hood! A genuine earthquake for the inhabitants; the sum is equal to 10,000 years of the minimum wage!
And the winner wants to remain anonymous! You've got to be kidding! The 'hood goes crazy!
Meanwhile, in a cheap furniture store, Richard sets up credit payments so he can purchase a small couch... for two hundred euros. Except, due to an error by the shop clerk, a leather sofa, accompanied by a home cinema, is delivered to him instead.
The die is cast! This is the irrefutable proof the 'hood has been waiting for: Richard is the winner!