In Istanbul, the sacrifice of the sheep, the rite even recently orchestrated by the head of family, is henceforth welcomed in a municipal public buildding. A recently adopted law forbids the private individuals to achieve this sacrifice in a public or private place. Professional sacrificers stage a mass, codified, perfectly realized killing there. The transformation the codes governing these rites questions. Does catharsis provoked by the sacrifice still exist when the violence is institutionalized?