Une Visite was the first short film made by 23-year-old François Truffaut. It was filmed in Jacques Doniol-Valcroze’s apartment and its crew included Jacques Rivette, Alain Resnais and Truffaut's boyhood friend Robert Lachenay. It was only briefly screened for friends and is the only Truffaut film that has never been available for public viewing, since Truffaut was unhappy with it.