Charlotte is leaving. Before catching her train, she goes to her apartment for a quick snack -- a steak, as it happens. Walter accompanies her; the little time Charlotte will take to prepare and eat her steak represents his last opportunity to patch things up with her. A tall order, given the utterly unromantic circumstances...
Here's a unusual and forgettable short film whose major attractive is to see Jean-Luc Godard as an actor, and he's a good one. There's nothing so interesting about the story, although it's quite charming, a little bit funny but nothing memorable dignifying of a great director. It was filmed in 1951 with two actresses, who were later dubbed by another (and more famous!) actresses, Anna Karina and Stéphane Audran, so the only one who's really present is Godard.