Sheherazade (Anna Karina) is promised to a powerful Sultan as a gift in exchange for free passage to the Holy Land. When the Sultan's underling saves her from certain death, she falls madly in love with her hero. The Sultan discovers the indiscretion and banishes the couple to wander the desert in shame, though the couple is vindicated when they manage to save the Sultan himself from the hands of the enemies. The grateful but mortally wounded Sultan rewards their efforts by giving his consent for the two to be married in this sand-trapped romantic adventure.