Hélène, who has just broken up with Raoul, a dentist, lets herself be seduced (though not without great resistance) by the obstinate Serge. Raoul, a modern Don Juan, now focuses on charming Sophie, a pretty patient of his, but is beaten on the finish line by... the young woman's ex-husband. On the prowl again, Raoul, usually an experienced lover, makes the first flop of his career with Mathilde, too beautiful and too quick-witted a creature for him...