Leila is Moroccan, Mathieu is French. They live together since two years. Leila being recently in an irregular situation, they made the decision to get married. The marriage approaches and they only miss one more document: the certificate of Leila's celibacy which will be delivered to them only if the young woman marries a Muslim. No choice, Mathieu has to be converted to Islam.