Mirages shows images of the training camp and the interviews of those who work behind the scenes: the decorator, the make-up man, the pyrotechnician, the actors coach as well as American and Iraqi extras who evoke their perception of the reality which they contribute to create. The role played by the war journalists appears through sequences showing the device set up to help them to produce good images.
Mirages takes place on a set of Iraqi village in the middle of the desert Mojave in California. Conceived and used by the American army for the training of troops before their departure for Iraq, this village was built and continues to be operated under the supervision of Hollywood technicians. The extras who play the role of the inhabitants of this village are recruited among the Iraqi Diaspora.