Baptiste Bessette went to Hiroshima to question the city about the shadows of its past and the cogs of its future. A vital lead: the ginkgo biloba, this prehistoric tree about which we say that it is the only one to have survived the disaster and its leaves remind us of a butterfly.
Read texts extracted from Flowers summer of Tamiki Hara (Brigitte Allioux's translation) and of Prelude to the destruction of Tamiki Hara (Rose - Marie Makino-Fayolle's translation).