Malian women from Montreuil address in a filmed letter for one person of their choice, real or imaginary. Women from Mali are inspired by it to realize their filmed letter. Each was invited to speak about their work, each jumped at the opportunity to say what is important for her. All participated in the manufacturing of these short films in workshops for audiovisual creation. The group forms a movie which steps over the distances, makes reason with these voices which express the frustrations, the passions, the resistance of these women.