What goes on between a photographer and his models. How does this mysterious encounter, which through the sequence, will give birth to a portrait. It is the painter that makes the model affirmed Renoir. And if it was the other way? Since a year, Xavier Lambours has started working on nakedness? Women of all ages, from all horizons, have come to pose in his atelier at Montmartre. Mots d'elles has followed seven of them. They talk about the man that patiently looks and transforms them. Mots d'elles accomplishes a kind of counter-shot: the portrait of the photographer by his models.