The squeaking of a black felt pen echos to children around the world, who apply themselves to making their self-portraits. Like the method put into placae by Georges Clouzot in Le Mystère Picasso, in which the artist painted on a transparent "canvas", Gilles Porte films children who don't yet know how to read or write busy drawing on "the other side" of a glass pane.
Bursts of creativity, thought, inspiration blackouts, tears and laughter: Dessine-toi allows us to share the grace of "childhood."