Breakaway, on a beautiful summer day, for a companies seminary, two women and three men settle down in a public garden for a picnic. They make a circle. Mothers and children do the same thing a little further. It is their professional life, the only preoccupation, that gathers togeather the group, under the glance of a homeless person in the shade. The movie tells the story of the creation of this circle, of its appropriate mechanisms and then its explosion under various internal and external tensions.