Constantinople,1910. Too many stray dogs roam in the city streets. The government recently in position, influenced by a western society model, try with European experts to find a means to get rid of them before deciding, after all, to deport thirty thousand dogs to a desert island. Through the double glance of a bitch who has just given birth and a policeman who confines it, we follow the exile forced to these dogs among which most will die of hunger and thirst.