Henry can't control himself: he's got to cheat, con, plot. It's not his fault, it's his nature! Underhand deals, compromise, lies, and betrayals are the daily lot of this guitarist for provincial village dances. And he has no qualms about anything: getting his depressed sister committed, ripping off his mother who's grief-stricken after the death of her companion, compromising himself with an extreme right-wing party.